"ארה"ב בהיסטריה": אזהרה מפלישה רוסית בתום שיחה ממושכת בין המנהיגים

    שלמה ריזל No Comments on "ארה"ב בהיסטריה": אזהרה מפלישה רוסית בתום שיחה ממושכת בין המנהיגים

    נשיא ארה"ב ביידן שוחח הערב בטלפון עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין ודן עמו במצב בגבולות רוסיה. במערב חוששים מאוד מפלישה רוסית וישראל מפנה אזרחים מהמדינה המזרח-אירופית | חשש בקייב בירת אוקראינה תהיה תחת תקפות מתאים וקבוצות פרו-רוסיות רדומות בחרקוב, אודסה וקייב, כשהפלישה תתחיל | תיעוד נרחב

    צילום: צבא רוסיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב בטלפון עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין ודן עמו במצב בגבולות רוסיה. בהודעת הבית הלבן נאמר כי השיחה ארכה שישים ושתיים דקות. כתבינו שלמה ריזל מציין כי במערב חשש כי מוסקבה עשויה לפלוש בכל רגע לאוקראינה הקרמלין הגיב: "האזהרות מפני פלישה רוסית מיידית לאוקראינה הגיעו ל"רמות אבסורדיות". ארה"ב בשיא ההיסטריה. סיכמנו להמשיך בדיאלוג".

    video
    play-sharp-fill

    גורם אמריקני בכיר אומר הערב כי השיחה בין מנהיגי ארצות הברית לרוסיה לא הניבה תוצאות וכי לא ברור אם רוסיה מתכננת לצעוד בדרך הדיפלומטית. לדבריו מוסקבה יכולה גם להוציא לפועל פעולה צבאית. ובמידה ותפלוש צבאית לאוקראינה רוסיה הולכת והופכת מבודדת מהעולם, ומתבססת עוד ועוד על סין.
    בהודעה רשמית של הבית הלבן נאמר כי ביידן הבהיר לפוטין שאם רוסיה תפלוש לאוקראינה, ארה"ב ובעלות בריתנו יגבו ממנה מחיר כבד ביותר.

    בתוך כך בעולם נערכים למלחמה שתפרוץ בין קייב למוסקבה: משרד החוץ הישראלי החליט לפנות מהמדינה את בני משפחות הדיפלומטים והעובדים הישראלים בשגרירות. שר הביטחון גנץ הנחה את צה"ל, להיערך לאפשרות שיידרש סיוע בהבאת ישראלים לארץ, בהתאם לתרחישים והערכות המצב.

    חברות התעופה ארקיע ואל על הודיעו שיתגברו את לוח הטיסות שלהן מאוקראינה עבור ישראלים ששוהים במדינה ומעוניינים לשוב לישראל מדינות נוספות בעולם נערכות לפינוי השגרירויות מהמדינה וקוראות לאזרחיהם לעזוב את המדינה באופן מיידי מחשש לשלומם.

    video
    play-sharp-fill

    חשש בקייב בירת אוקראינה תהיה תחת תקפות מתאים וקבוצות פרו-רוסיות רדומות בחרקוב, אודסה וקייב, כשהפלישה תתחיל. מעין גיס חמישי. לפוטין היו שמונה שנים להתכונן לרגע הזה.

    ,

    צבא רוסיה

    בתוך כך נמסר מדוברות זק״א כי היחידה הבינלאומית: מתנדבי זק״א באוקראינה בכוננות לקראת אפשרות של מלחמה, מוקד זק"א תוגבר בשלוחה מקומית לסיוע במקרי חירום. הערב  בתום הערכת מצב בעקבות קריאתו של רוה״מ לישראלים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן מיידי, החלו מתנדבי זק״א המתגוררים באוקראינה להכין עצמם לאפשרות של מלחמה חלילה.

    שליח חב"ד בקייב ומפקד זק״א אוקראינה הרב יוסף אסמן: "ברגע זה נמצאים ברחבי המדינה אלפי יהודים. הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה בכלל בדאגה גדולה מאוד. אנחנו בתפילה לבורא עולם שישמור עלינו ויביא לשלום ושלווה בין האומות. לצערי, בעקבות המצב אנחנו בכוננות שיא לכל צרה שלא תבוא. במידה ונצטרך נתייצב ככל האפשר לסייע לכל יהודי בכל מקום.״

    חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״אנו נמצאים בימים מתוחים וקשים, צוות אוקראינה ביחידה הבינלאומית של זק"א בכוננות למתן סיוע מיידי. בנוסף, מוקד זק"א תוגבר בשלוחה מקומית הזמינה לקבלת מקרי לחרום. אני מודה למתנדבי זק"א באוקראינה שגם בימים אלו עומדים ביתר שאת על המשמר בכדי להיות מוכנים לכל צרה, ארגון זק"א פועל בשיתוף עם משרד החוץ והקונסוליה המקומית בכדי לסייע ככל שניתן, בתפילה שלא נצטרך.״



    0 תגובות